torsdag 5 februari 2009

Vårkänslor


Jag tittade på reprisen av det första avsnittet av Engelska trädgårdar i går kväll. So very english! Härligt. Allteftersom våren (faktiskt) närmar sig börjar det suga i trädgårstarmen. Inte efter att jobba utan mera att planera, läsa och fundera. Det är inte utan anledning jag av vänner fått boken Latmansträdgården. Har också Trädgård för ovana och fick senast av min syster Short cuts to beautiful gardens. Annars är min senaste trädgårdsboksfavorit den helt fantastiska Klosterträdgårdar - Himmelska platser på jorden av Lena Israelsson som jag köpte i den lilla, välsorterade och överfulla St. Sigfrids boklåda på Berget i Rättvik. Så nu vill jag anlägga en Mariaträdgård. Förutom den månskensträdgård som varit på gång länge. Nåja drömma måste man väl få göra.

"Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet"

Cicero

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!