fredag 27 februari 2009

Romandags





Den senaste veckan har jag läst dels en av mina hyllvärmare (trist visade det sig) Kate Atkinsons De Vilseförda. Jag tycker helt enkelt inte om hennes sätt att skriva. Jag har tidigare läst någon annan också och var tveksam till den också - så nu är det slut med henne. Blir inga fler. Efter det blev jag lite deckarsugen så då tog jag tag i en tidig Peter Robinson, Wednesdays Child, helt ok, lite som att återse en gammal vän. Det är bara lite förvirrande för i den här är han ju fortfarande gift och barnen är struliga tonårsbarn.



Nu har jag bestämt mig för att läsa en RIKTIG ROMAN hoppas jag. Av någon anledning har det inte blivit av att börja på den trots att jag köpte den när den gavs ut eftersom den verkade riktigt bra. Nu finns den i pocket. Jag talar om Ulrika Kärnborgs MYRRHA. En berättelse om Hannah Cullwicks och Arthur Munbys osannolika kärlekshistoria som kom att kasta sin skugga över Englands societetskretsar ända in på 1950-talet. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!