söndag 22 februari 2009

Välförtjänt medalj











En av mina favoritförfattare har fått medalj! Barbro Lindgren har fått den kungliga utmärkelsen Illis quorum. Hon har skrivit massor. Mina favoriter är, på absolut odelad och ointaglig förstaplats romanerna Vems lilla mössa flyger, Korken flyger och VLMF-vad lever man för. De är obeskrivligt bra! Sonen och jag älskade bisamråttan och hans melankoli. Det är märkligt att något så totalt galet som Loranga kan vara så bra. Jag och yngsta dottern såg förresten operaföreställningen när den hade premiär för några år sedan.

Vi har förstås läst alla MAX-böckerna....




Hon har skrivit mycket mycket mer och inte minst lyrik. En samlingsvolym kom ut för några år sedan, Längst inne i mitt huvud.
GRATTIS och HURRA,
HURRA,HURRA!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!