måndag 23 februari 2009

Biblioteksgardiner











Förutom själva böckerna är jag svag för allt annat med böcker på. Jag har länge velat ha nya gardiner i biblioteket och NU har jag hittat dem. Problemet var bara att jag hittade två jättefina tyger och inte kunde välja - så det fick bli båda. Det ena har jag gjor gardiner av, få se vad det blir av det andra. Tygerna hittade jag hos http://wahlmantextil.com/.
När jag ändå var i farten sydde jag klart ett litet lapptäcke till biblioteket. Jag har sparat min mans och mina gamla skjortor och nu använt dem. Annars är jag inte så bra på att sy, jag tror att jag är för otålig - inte tillräckligt noggrann, men ibland tycker jag det är roligt och då kan det bli ett och annat alster. MEN nu STICKAR jag, som ni vet.
Det finns en uppsjö med lapptäcksböcker, min favorit är Åsa Wettres bok Gamla svenska lapptäcken. Tyvärr finns den nog bara begagnad eller på biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!