onsdag 18 februari 2009

Självinsikt



De som inte läser böcker är ibland kritiska till den verklighetsflykt vi läsare ägnar oss åt. Vi borde GÖRA istället för att LÄSA!. Med en viss självinsikt kan jag väl erkänna att jag har en tendens att ibland leva livet genom mina böcker. Det är liksom enklare att ägna sig åt trädgårdsarbete i soffan genom att läsa om någon annans trädgård. Det är också väldigt lätt att känna sig huslig genom att äga en mängd kokböcker. Jag känner mig alltid mycket mer vältränad när jag tittar i träningböcker av olika slag. Just nu är jag inne i en kreativ period - genom att sluka lånade stick- och broderiböcker. MEN jag känner att jag nu när jag har avslöjat mitt eget självbedrägeri för mig själv, så kan jag glatt och insiktsfullt ägna mig åt det! Vad sägs om fjällvandring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!