måndag 9 februari 2009

Återfunnen favorit


Jag har länge gått och funderat på var min bok Scene of the Crime - A Guide to the Landscapes of British Detective Fiction tagit vägen. Jag har inte haft något minne av att jag lånat ut den men jag har inte sett den på jättelänge. Letade lite sporadiskt i höstas innan vi skulle åka till London, men hittade den inte. Har till och med funderat på att försöka få tag i en ny. MEN! Plötsligt i går när jag höll på att sortera lite biblioteket så stod den där! Den hade halkat bakom. Vad glad jag blev!


Det är väl ingen bok man läser från pärm till pärm utan mer tar sig en godbit då och då. Kartor, foton, författare, böcker och anekdoter fördelade på 13 kapitel. Författarindex och platsindex. Den är skriven av Julian Earwaker och Kathleen Becker med förord av P D James och är utgiven 2002 av Aurum press. Finns på Amazon co uk om man är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!