lördag 7 februari 2009

Oförglömlig upplevelse




I kväll ska jag gå till stadens konserthus och lyssna på Carl-Johan Vallgren. Jag har inte hört något förut så det ska bli jättespännande. Återkommer med rapport. Kanske blir det lika minnesvärt som i höstas då jag lyssnade Bruno K. Öijer. Jag läser en del lyrik - men inte så mycket och letar väl inte aktivt efter det på samma sätt som annan litteratur. Jag kände ju till hans namn men har aldrig varit intresserad. Sen såg jag en intervju med honom inför utgivningen av hans nya diktsamling SVART SOM SILVER. Han läste dikten SÅ FÅ och sen var jag såld. Jag köpte den och ville genast få tag i hans äldre också.

Det var en fantastisk upplevelse att se och höra honom läsa sina dikter. SVT sände från Södra Teatern i Stockholm. Ett klipp ligger ute till och med den 14 februari, så passa på och titta:

Här är också länk till hans hemsida: http://www.brunok.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!