söndag 1 februari 2009

Ny deckare



Innan jag började på SELMA-boken passade jag på att läsa en ny deckare som jag köpte i Uppsala före jul, The Blood detective av Dan Waddell. Såvitt jag vet finns den ännu inte på svenska. (Borde vara något för Minotaur). Den var rolig för det var ett nytt grepp att låta en släktforskare bistå polisen. Motiven för de spektakulära och hemska mord som begås i Notting Hill i London visar sig ligga långt tillbaka i tiden. Spännande och på köpet får man i sig lite Londonhistoria och en inblick i släktforskningens värld. Jag ser fram emot nästa. Lättläst - en typisk söndagseftermiddagsbok. Så hitta ett exemplar till nästa söndag. Glöm inte att ta vara på söndagsfriden!


Vill du läsa mer är länken här: http://www.danwaddell.net/

Nästa i serien heter Blood Atonement och kommer ut någon gång i år enligt Penguin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!