måndag 19 januari 2009

Söndagsfrid




Igår, söndag, hann jag läsa riktigt länge. Vi försöker i familjen att upprätthålla söndagen som vilodag. För att orka i vår hektiska tillvaro är det viktigt att värna om vila och lugn. Så hos oss är vi lediga på söndagarna. Jag läste klart en av mina hyllvärmare, Water for elephants av Sara Gruen. Glad att jag äntligen kom mig för att läsa den för den var riktigt bra. När en cirkus kommer till staden får det 93-årige Jakob att tänka tillbaka. Genom hans tid vid en cirkus får vi ta del av 30-talets Amerika. Liv, död och kärlek. Huvudpersonen är dock nog egentligen elefanten Rosie. Att jag dröjde så länge med att läsa den beror på att innan jag hann börja kom den ut på svenska med den uselt trista titeln Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!