fredag 23 januari 2009

Oj oj oj nu blir det svårt


Jag har redan tidigare läst om Carl-Johan Vallgrens nya roman Kunzelmann & Kunzelmann och blivit intresserad. I dag läste jag en anmälning i stadens tidning och fick en nästan oemotståndlig lust att köpa boken NU. Men... jag är ståndaktig. Jag ska INTE köpa några böcker under 2009. Har i stället lagt den till min önskelista för framtiden. Den verkar vara en RIKTIG roman. De blir enligt min mening allt mer sällsynta. En annan favorit som är en RIKTIG roman är Lord Nevermore av Agnetha Pleijel. Den har några år på nacken men är mycket bra. Visste ni för övrigt att Carl-Johan Vallgren också gör musik? Jag läste att han påminner i sin stil om Leonard Cohen och Nick Cave - Nästan oemotståndligt. Gjorde mig mycket nyfiken. Har någon hört honom? Ett tips om vilken man ska köpa skulle uppskattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!