onsdag 21 januari 2009

Lyssna


Förutom att läsa böcker lyssnar jag också. Jag brukar passa på i bilen, vid disken, i tvättstugan, på promenaden och ibland när jag har annat för händerna. Jag tycker om att sticka och brodera, vilket går alldeles utmärkt när man lyssnar. Det krävs en fängslande och inte allt för koncentrationskrävande bok (eftersom jag tappar koncentrationen ibland). Man måste kunna följa med även om man råkar missa någon liten stund. Deckare fungerar utmärkt. Men nästan det viktigaste av allt är en bra uppläsare. Det är för mig helt omöjligt att lyssna om jag inte tycker om uppläsarens röst och stil - oavsett hur bra boken är. Mina uppläsarfavoriter är Katarina Ewerlöf, Tomas Bolme och Torsten Wahlund. Just nu lyssnar jag på Jan Guillous Men inte om det gäller din dotter uppläst av Tomas Bolme. Riktigt roligt att återknyta bekantskapen med Carl Hamilton och alltid lika roligt att ta del av Jan Guillous kängor och sarkasmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!