fredag 23 januari 2009

Mera deckare


Jag har svårt att motstå engelska deckare. För en tid sedan upptäckte jag en som jag inte tidigare kände till, Mark Billingham. Den första jag läste var Sömntuta och nu har jag precis läst ut Offerlek. Jag har två till som ligger och väntar som jag moochat hem från BookMooch (se länk till vänster). Jag känner mig lite kluven till böckerna. Jag tycker inte riktigt att jag lär känna huvudpersonen, kommissare Tom Thorne, och böckerna griper liksom inte riktigt tag, men jag ska ge honom ett par chanser till så småningom. Men nu har jag annat att läsa! Vet inte riktigt vilken bok jag ska ta tag i. Jag har ju både Hyllvärmare och Bokcirkelbok som pockar på uppmärksamhet.


Om ni är nyfikna på Mark Billingham så kolla in hans hemsida http://www.markbillingham.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!