lördag 10 januari 2009

BYTA BÖCKER!!!

Tack Anki med bloggen Köpstopp för att du tipsade om BookMoocok. Precis som Anki så har jag -sedan jag fick ekonomiska möjligheter - alltid velat äga mina böcker. Detta har förstås lett till att huset svämmar över av lästa och olästa böcker. Av någon anledning´har jag alltid känslan av att om jag inte köper en bok NU! omedelbart - så kommer den att försvinna. Eftersom jag har köpt snabbare än jag hinner läsa ligger jag ohjälpligt efter. Dessutom ger hela beteendet ett inte obetydligt stresspåslag, vilket ju är helt vansinningt eftersom det ska vara och är roligt och lustfyllt att läsa. Har därför avgett löftet att införa KÖPSTOPP på böcker under året.

Ska istället läsa det jag redan har. (Vilket inte är lite). Det är dock tillåtet att BYTA böcker och BookMooch är en guldgruva. Viserligen kostar det en del i porto att skicka böcker över hela världen, men det är fantastiskt roligt att får en önskad bok hem i brevlådan. Dessutom väldigt roligt att få tackmejl från andra moochare som av mig fått en bok de längtat efter. PROVA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!