torsdag 22 januari 2009

Har ni läst?






Om ni inte har läst Vi måste tala om Kevin av Lionel Shriver, så gör det. Den kom för ett par år sedan och finns i pocket. Jag minns inte riktigt vad som gjorde mig intresserad men jag är glad att jag läste den. Till det yttre är det en brevroman. Kevins mamma skriver brev till Kevins pappa om allt det förfärliga som hänt. Man vet att något otänkbart inträffat och får följa mammans aningar om att Kevin inte riktigt är som andra. Den väcker frågor om arv och miljö, om ondska, om ansvar och inte minst - om kärlek. Frågor som inte är lätta att ställa och som är ännu svårare att svara på. Därutöver mycket spännande. Lionel Shriver är amerikanska och har skrivit flera romaner.
Läs om henne och lyssna på en intervju med henne om romanen: http://www.harpercollins.com/authors/27687/Lionel_Shriver/index.aspx
Tack Mia stickar för kommentaren om Arn. Eftersom jag tycker om att lyssna på Tomas Bolme tror jag jag ska följa ditt exempel och lyssna på böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!