lördag 31 januari 2009

Bibliotekspyssel



Jag har den stora förmånen att ha ett eget bibliotek. Där kan jag sitta omgiven av mina böcker och läsa och läsa och läsa. Fast ibland pysslar jag också. Sorterar, ställer i bokstavsordning, hittar små roliga bokrelaterade småsaker att ställa i hyllorna eller bara fastnar i gamla bokminnen. Ibland lyssnar jag på musik t.ex Bach for Booklovers och ibland på tal. Jag köpte i London en dubbel CD med författarintervjuer från BBC. Kul. Jag hittade en mycket bra varningstext i en bok om bibliotek och min dotter skrev av den åt mig.
För att vara på riktigt säkra sidan när det gäller mina absoluta favoriter har jag inhandlat ett Private Library Kit. (vill du köpa finns länk här: http://www.shakespearesden.com/personal-library-kit.html Visst blir man ledsen när man inser att man inte fått tillbaka en bok man lånat ut! Ändå är det ju så självklart att dela med sig av sina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!