måndag 12 januari 2009

Favoritboklåda


Strax före jul passade jag på att besöka min favoritboklåda i Uppsala, The Uppsala English Bookshop (som numera har en butik även i Stockholm). Man kan besöka den även på webben på http://www.bookshop.se/. Jag bunkrade upp (inför köpstoppet) med lite nya böcker, bland annat två böcker om systrarna Mitford och en tea-towel med Penguinmotiv. Jag är inte bara svag för böcker utan också för saker och ting med bokanknytning. Har nu börjat på en dokumentärroman om ett mord på engelska landsbygden 1860. För den som liksom jag har en särskild svaghet för viktorianska england, engelska detektiver och gruvliga mord gick den inte att motstå. Håll utkik efter The suspicions of Mr Whicher av Kate Summerscale. Än så länge finns den bara utgiven på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!