torsdag 15 januari 2009

Librarylover

Ibland tänker jag på den bibliotekarie som introducerade mig i C.S. Lewis värld. Hon var nog aldrig medveten om att det var en för mig livsavgörande händelse. Jag var elva år och hade inget att läsa när hon letade fram ett exemplar av "Min morbror trollkarlen" till mig med orden att hon trodde det var något för mig. Jag började läsa och blev fast för livet. Även om det är allt svårare att så totalt uppslukas av en fiktiv värld så finns minnet av denna alldeles speciella känsla kvar och ibland tror jag att det är den jag så envst söker.

Så stöd biblioteken och leve bibliotekarierna - bli en librarylover!
http://www.librarylovers.se/

Mitt bidrag till kampanjen: Biblioteket är för mig en oas, ett äventyr, en fristad, en inspirationskälla, en paus, ett andrum och en följeslagare genom alla livets skeden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!