lördag 24 januari 2009

Dags för ny hyllvärmare



Jag bestämde mig till slut för att ta tag i ännu en "hyllvärmare". För 25 år sedan läste jag romanen Gheel av Per Odensten. Den tillhör en av de romaner som lämnat ett bestående avtryck i mig. En märklig och fascinerande historia. Därför blev jag glad och nyfiken då uppföljaren En lampa som gör mörker kom i slutet på 90-talet. Jag köpte den 1999 men sen har den blivit stående i hyllan !?. Varför vet jag egentligen inte. Men NU har jag tagit fram den. Den ingår ju i Hyllvärmarprojektet (se blogg till vänster). Jag började i går kväll och kände genast igen stilen och stämningen. Mycket lovande. Återkommer när jag läst klart. Jag har för övrigt ännu en av hans romaner väntande, nämligen Horntrollet.

Här kommer länk till Norstedts där ni kan läsa lite om honom http://www.norstedtsforlagsgrupp.se/templates/common/Author.aspx?id=16254&q_context=Norstedts






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!