fredag 8 maj 2009

Utflyktsdags!




I morgon är det dags för SELMAs våravslutningsutflykt. I år styr vi kosan mot Stockholm. Vi har tänkt oss Waldemarsudde, Rosendals trädgård, strosa, prata, fika. Kanske något museum - vi bestämmer det sista i morgon på tåget.




Vi ska också bestämma något att läsa över sommaren. Jag funderar på att föreslå Jonathan Littells De välvilliga. Jag har den redan för jag köpte den då den kom ut och nu finns den i storpocket såg jag.
Bokus skriver ..."
Suggestiv, bedrägligt lättläst och omöjlig att lägga ifrån sig. En bok man bär med sig långt efter avslutad läsning.Utgivningen av Jonathan Littells drygt 900 sidor tjocka roman Les Bienveillantes i Frankrike hösten 2006 blev en litterär sensation. Trots bokens tunga ämne och gigantiska omfång såldes den på kort tid i hundratusentals exemplar och tilldelades de två mest prestigefyllda litterära priserna i landet: Franska akademiens stora pris samt Goncourtpriset".


Det är väl inte precis någon munter läsning men angelägen och såvitt jag förstår mycket BRA. Vi får väl se vad övriga SELMAor tycker och vad de har att föreslå. Till denna gång har vi läst lite blandat. Någon har läst Shantaram. Liksom De Välvilliga en riktig tegelsten och också mycket bra sägs det. Den finns också i hyllan härhemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!