torsdag 7 maj 2009

Kult kanske


Jag var in och tittade på SF-bokhandelns hemsida (länk finns i marginalen). Då såg jag att Mark Helprins Winter´s Tale fanns där. Jag har stött på den då och då på senare år. Själv läste jag den för 25 år sedan, typ. När jag läste vad SF-bokhandeln skrev blev jag nästan sugen att läsa den igen. Se här: "Så kallad litterär fantasy, vilket i det här fallet innebär en osannolikt vackert skriven skildring av New York, en häst och en kärleksaffär mellan en viss Peter Lake, en medelålders irländsk inbrottstjuv och Beverly Penn, en ung flicka döende i lugnsot. Men kärleken kan försätta berg, och Peter ämnar stoppa tiden och föra tillbaka de döda från dödsriket. "There was a white horse, on a quiet winter morning when snow covered the streets gently and was not deep, and the sky was swept with vibrant stars, except in the east, where dawn was beginning in a light blue flood." Första meningen första sidan - 744 sidor kvar! "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!