söndag 3 maj 2009

Jag erkänner!




Det är lika bra att erkänna på en gång. Jag HAR köpt mig en bok. Sista dagen i Jerusalem åkte jag lokalbussen till Yad Vashem (Förintelsemuseet.) En oförglömlig och rörande sorglig upplevelse var att stå i Hall of Names och se hyllmeter efter hyllmeter med pärmar fyllda av dödades namn och kupolen fylld med fotografier. http://www1.yadvashem.org/yv/en/remembrance/hall_of_names.asp




Jag hann egentligen bara hastigt gå igenom museet. Det hade tagit en dag minst att stanna upp och titta på allt ordentligt. Jag kunde inte motstå museishopen och eftersom det inte kostade något i inträde tyckte jag att jag kunde köpa mig ett minne. Därför blev det en samlingsvolym av Elie Wiesels tre romaner Night-Dawn-Day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!