måndag 11 maj 2009

Högläsning


När barnen var yngre läste vi högt för dem en hel del. Ibland lyckades vi till och med hitta något som vi tyckte om allihop ?!!. Till exempel minns jag Eva Ibbotssons Häxtävlingen, Hemligheten på perrong 13 och Den sora spökräddningen. JRR Tolkiens Bilbo läste jag och de stora barnen. Vi kom att prata om högläsning på tåget hem i lördags och då blev jag inspirerad. Tänk om jag kunde hitta något som vi alla kunde tycka om att läsa högt på semestern. Vi ska segla och då blir det ju mycket tid tillsammans. Vi kanske kan varva kortspelandet med högläsning. Jag har länge haft Charles Dickens Pickwickklubben liggande på vänt. Till sommaren kanske det är dags... (Har ni förslag annars för mamma, pappa, två MYCKET läsvana tonårongar ocn en otålig nästan 13-åring tas det tacksamt emot! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!