söndag 1 mars 2009

Ny månad

Idag vaknade vi till en fantastisk dag. Ljuset visar att det faktiskt börjar bli vår men kylan säger att det fortfarande är vinter. Vi hade -16 grader. Burr. Nu har två månader gått sedan jag bestämde mig för att inte köpa några böcker i år. Jag avslutade alla mina bokklubbsmedlemsskap för att inte bli frestad. Visserligen har jag kunnat byta till mig böcker genom BookMooch så det droppar in ett och annat nytt att läsa i brevlådan, men det känns liksom inte lika pockande som om man köper nytt. DET KÄNNS BRA! Jag är glad att jag hittade HYLLVÄRMARNA. Det var precis det som hjälpte mig att få ändan ur vagnen med vissa av de böcker som stått på hyllan länge. Dessutom är jag ju en LIBRARYLOVER och min stads bibliotek är superbra. Nya böcker komer snabbt. Flickorna och jag var där häromdagen och då hittade jag Augustprisvinnaren Jakob Wegelius Legenden om Sally Jones. Den var precis det sagts "En tecknad roman för alla som lockas av Det Stora Äventyret!" Jag hoppas att jag aldrig blir för stor för att läsa barnböcker! Dottern hittade också Sagan om Desperaux av Kate DiCamillo. En berättelse om Despereaux Tilling, en modig liten mus med stora öron och ett äventyr fyllt av förtvivlan, kärlek och soppa. En utmärkt bok för söndagseftermiddagsvilan efter kyrka och hundpromenad i kylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!