tisdag 17 mars 2009

Deckare igen...



Jag har varit på biblioteket och då passade jag på att låna Carin Gerhardsens Pepparkakshuset i uppläsning av Rachel Molin. Jag har inte hunnit lyssna så långt men hittills är den helt ok. Jag såg också att hennes uppföljare Mamma, pappa, barn precis har kommit ut. Carin Gerhardsen är född 1962 och uppvuxen i Katrineholm. Hon är matematiker och har sedan examen arbetat som konsult inom IT-branschen. Hon debuterade 1992 med den filosofiska idéromanen På flykt från tiden. Konstigt nog har jag länge trott att hon var tyska ?! Har ingen aning om varför. Kul med ny deckarbekantskap. Kan annars rapportera att The Terror är MYCKET BRA men förfärligt tjock. Kommer att ta en evighet att läsa klart.

1 kommentar:

  1. jag gillade vekligen pepparkakshuset så nu blev jag verkligen sugen att läsa uppföljaren.

    Hoppas du har en härlig dag, kram/veronica

    SvaraRadera

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!