fredag 6 mars 2009

Om en LibraryLover


Har precis börjat läsa The Case of the Missing Books av Ian Samnson, den första i serien The Mobile Library. Verkar lovande. Köpte den i min favoritboklåda The Uppsala English Bookshop för ett år sedan (!?) men har inte börjat läsa förrän nu. Som ni förstår är det tur att jag bestämt mig för att inte köpa nytt i år. Fast jag måste erkänna att det ibland är svårt. Det kommer ju så mycket nytt spännande... Boken är tillägnad bibliotekarierna i Ongar, Epping, Loughton, Romford, Harlow, Cambridge, Oxford, London, Bangor, Belfast, Dublin och New York. Om huvudpersonen, som vuxit upp i och omkring bibliotek, sägs fritt översatt "Bibliotek hade alltd varit en fast punkt i hans liv. I bibliotek kände han alltid lugn och frid, han tycktes alltid kunna andas lite lättare. När han steg in genom dörrarna till ett bibliotek var det som att kliva in i en helgedom..." Huvudpersonen börjar nytt jobb på Irland MEN det fattas 15 000 böcker! Var är de? Mystiken tätnar.




Jag Moochade hem nr 2 i serien "Mr Dixon Disappears" så den står i hyllan och väntar. Sen finns det några till.
Tyvärr finns de ännu inte (?) översatta till svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!