onsdag 15 april 2009

Nytt på gång




Jag har läst klart Morden i Betlehem. Den var helt OK. Det var spännande med en inblick i livet i Betlehem. Konflikter och kulturkrockar. Det kändes extra spännande eftersom jag ska försöka komma till Betlehem under min Israelresa snart. Jag har också alldelesstrax lyssnat klart på Kommisarie Lynley. Det är väl inte precis den mest spännande och fartfyllda deckare jag läst. Frågan är väl om jag hade orkat avsluta den om jag läst den... Men att lyssna på den har varit väldigt behagligt och riktigt bra. Nu har jag börjat på en ungdomsbok som jag köpte föra året till barnen (men som ingen av dem har läst ännu - typiskt). Jag läste om den häromdagen och blev då sugen igen att ta tag i den. Det är en framtidsskildring (dystopi) . Året är 2140 och Anna, som är en av de Oönskade skriver i sin dagbok. Spännande, tänkvärd och bra. Boken heter just OÖNSKAD (The Declaration) och är skriven av Gemma Malley. Det kommer snart en fortsättning på engelska - The Resistance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LÄSSUGEN? SÖK HÄR!